- Strona główna
- Postępowanie ID 1043917
Wadium w 2 minuty
Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Postępowanie ID: 1043917 :
GN-XXIV.271.4.2024 Świadczenie usług wyceny nieruchomości dla potrzeb realizacji przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Poznania zadania gospodarowania zasobem nieruchomości Skarbu Państwa w 2025 roku
Wystawiający
-
UżytkownikDagmara Michalak
-
Organizacja
-
OddziałWydział Gospodarki Nieruchomościami
-
Wiadomość do zamawiającego
Terminy
-
Zamieszczenia2025-01-10 12:54:00
-
Składania2025-01-20 15:30:00
-
Otwarcie ofert2025-01-20 15:35:00
-
TrybZapytanie ofertowe
-
RodzajUsługa
Wymagania i specyfikacja
Szanowni Państwo,
informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.
1. Opis przedmiotu zamówienia:
1.
Usługa wyceny nieruchomości będących własnością
Skarbu Państwa lub innych podmiotów prawnych (cele wg. Załącznika nr 1a).
2.
Nieruchomości będące przedmiotem wyceny położone
są na terenie Miasta Poznania (wyjątkowo pojedyncze nieruchomości mogą być
położone poza terenem miasta, także poza terenem województwa wielkopolskiego).
3.
Wyceny nieruchomości dokonuje rzeczoznawca
majątkowy poprzez sporządzenie pisemnej opinii o wartości nieruchomości w
formie operatu szacunkowego.
4.
Operat szacunkowy określający wartość
nieruchomości powinien być zgodny z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997
r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2024 r., poz. 1145 ze zm.),
Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 5 września 2023 r. w
sprawie wyceny nieruchomości oraz Powszechnymi Krajowymi Zasadami Wyceny
Polskiej Federacji Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych (2 egzemplarze).
5.
Oprócz elementów przewidzianych przepisami
prawa, operat powinien dodatkowo zawierać:
1)
Protokół z badania księgi wieczystej z
zastrzeżeniem pkt 9;
2)
Serwis fotograficzny – zdjęcia w kolorze;
3)
Na życzenie Zamawiającego szkic (w liczbie 3
szt.) lokalu mieszkalnego/ o innym przeznaczeniu wraz ze szkicem pomieszczeń
przynależnych z podaniem na szkicu powierzchni poszczególnych pomieszczeń oraz
powierzchni łącznej lokalu, opatrzony pieczęcią rzeczoznawcy wykonującego
operat;
4)
Protokół oględzin nieruchomości podpisany przez
rzeczoznawcę majątkowego;
5)
Zaznaczenie na planie miasta nieruchomości
szacowanej i przyjętych do porównania z zastrzeżeniem pkt 9;
6)
Wycinek mapy zasadniczej (dodatkowo w
uzasadnionych przypadkach oraz w każdym przypadku, gdy operat sporządzany jest
dla celu, o którym mowa w pkt B załącznika do oferty – Formularza cenowego,
wypis z rejestru gruntów oraz wycinek mapy ewidencyjnej, który może być
zastąpiony wydrukiem z Systemu Informacji Przestrzennej Miasta Poznania bądź
Geoportalu Krajowego Infrastruktury Informacji Przestrzennej), z zastrzeżeniem
pkt 8 i 9;
7)
Kopię dokumentu ubezpieczenia, o którym mowa w
art. 175 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, aktualnego na dzień
sporządzenia operatu szacunkowego;
8)
W przypadku wycen nieruchomości wykonywanych dla
celów określonych w pkt E załącznika do oferty – Formularza cenowego dokumenty,
o których mowa w pkt 6 mogą być zastąpione wydrukiem z Systemu Informacji
Przestrzennej Miasta Poznania bądź z Geoportalu Polskiej Infrastruktury
Informacji Przestrzennej;
9)
W przypadku wycen nieruchomości wykonywanych dla
celów określonych w pkt F i G załącznika do oferty – Formularza cenowego
Wykonawca nie jest zobowiązany dołączać dokumentów, o których mowa w pkt 5 i 6
oraz zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 1 może przedłożyć wydruk z
przeglądarki Centralnej Bazy Danych Ksiąg Wieczystych Ministerstwa Sprawiedliwości;
10)
Wersję elektroniczną operatu szacunkowego i
załączników (w formacie pdf), o których mowa w pkt 1-9 przesłaną na adres
poczty elektronicznej, z którego wysłano zlecenia wykonania operatu, z
zastrzeżeniem pkt 11;
11)
Dla sprzedaży w trybie przetargowym Wykonawca
nie przedkłada wersji elektronicznej, o której mowa w pkt 10, w przypadku wycen
nieruchomości wykonywanych dla celu określonego w pkt A załącznika do oferty –
Formularza cenowego.
6.
W przypadku operatu szacunkowego wyceny
nieruchomości przygotowywanego dla celów określonych w pkt A, I, J załącznika
do oferty – Formularza cenowego oprócz elementów przewidzianych prawem
Wykonawca jest zobowiązany w ramach określonej wartości nieruchomości
wyodrębnić wartość poszczególnych działek ewidencyjnych (każdej odrębnie lub
kilku łącznie wg wskazania Zamawiającego), a także wartość gruntu oraz wartość
poszczególnych części składowych – nakładów poczynionych na nieruchomości.
Wartość poszczególnych części składowych – nakładów powinna być podana również
z rozbiciem na działki składające się na daną nieruchomość.
7.
W przypadku operatu szacunkowego wyceny
nieruchomości przygotowanego dla potrzeb ustanowienia służebności gruntowej
oraz użytkowania (pkt G i H załącznika do oferty – Formularza cenowego)
Wykonawca zobowiązany jest określić wartość wynagrodzenia z tytułu ustanowienia
ograniczonego prawa rzeczowego oddzielnie dla każdej działki ewidencyjnej oraz
podać ostatecznie sumę wynagrodzenia dla wszystkich działek razem, w ramach
prowadzonego postępowania.
8.
Umowa będzie miała charakter sukcesywny –
Zamawiający będzie zlecał wykonanie wyceny w miarę pojawienia się bieżących
potrzeb w danej grupie nieruchomości. Podana liczba nieruchomości może ulec
zmniejszeniu w zależności od bieżącego zapotrzebowania. Podstawą rozliczenia
będą ceny jednostkowe dla danego typu nieruchomości.
9.
Nieruchomością dla Zamawiającego jest zarówno
nieruchomość składająca się z jednej działki zapisanej w księdze wieczystej,
jak i z wielu działek zapisanych w jednej lub różnych księgach wieczystych.
Decyduje o tym przede wszystkim przeznaczenie nieruchomości, jej gospodarcze
wykorzystanie, sposób użytkowania, forma zbycia i nabycia. Ponadto kryterium
bardzo istotnym w ww. zakresie, branym przez Zamawiającego pod uwagę przy
podejmowaniu decyzji i formułowaniu zlecenia jest fakt, że Zamawiający planuje
przeznaczyć do zbycia i nabycia kilka działek jako jedną nieruchomość będącą
przedmiotem jednej oferty inwestycyjnej i wobec tego winna być ona wyceniona
jako jedna nieruchomość. Zamawiający przyjmuje, że w przypadku, gdy dana część
zamówienia opisana jest jako „kompleks”, to cena jednostkowa nie dotyczy
pojedynczej nieruchomości w tym kompleksie, a dotyczy całego kompleksu.
10.
Przez kompleks nieruchomości pod budownictwo
mieszkaniowe jednorodzinne Zamawiający rozumie działki gruntu, które spełniają
następujące warunki:
1)
Są wydzielone geodezyjnie i stykają się ze sobą
co najmniej jedną granicą (tj. każda działka styka się co najmniej jedną
granicą z przynajmniej jedną inną działką zaliczoną przez Zamawiającego do
kompleksu nieruchomości);
2)
Są zapisane w jednej księdze wieczystej (choć
podział geodezyjny może być jeszcze nieujawniony w tej księdze);
3)
Każda z działek wchodzących w skład kompleksu
jest przeznaczona oddzielnie do zbycia.
11.
Szacunkowa łączna liczba operatów – 108 szt.
12.
Szczegółowy opis zamówienia zawiera załącznik nr
1a do Zapytania ofertowego – Formularz cenowy.
2. Wymagany
termin wykonania zamówienia:
Umowa obowiązuje przez okres 36 miesięcy od daty
zawarcia umowy, z tym zastrzeżeniem, że zlecanie wycen obejmuje okres do 31
grudnia 2025 r. Termin realizacji poszczególnych zleceń zgodnie z § 2 ust. 4
umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Zapytania ofertowego, wynosi 14 dni od
daty otrzymania zlecenia.
3. Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób
ich weryfikacji:
1. Dysponowanie minimum 1 osobą posiadającą
uprawnienia rzeczoznawcy majątkowego – kopia świadectwa rzeczoznawcy
majątkowego lub jego skan;
2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z przepisami art. 175 ust. 4
ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z 26
kwietnia 2019 r. (Dz. U. z 2019 r., poz. 805) w sprawie obowiązkowego
ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorcy prowadzącego
działalność w zakresie czynności rzeczoznawstwa majątkowego – kopia opłaconej
polisy lub jej skan.
3. Wykonawca został poddany weryfikacji zgodnie z
art. 7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. ustawa o szczególnych rozwiązaniach w
zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie
bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r., poz. 1497).
4. Opis kryteriów wyboru oferty
najkorzystniejszej:
Cena
jest jedynym kryterium wyboru Wykonawcy.
5. Opis sposobu przygotowania oferty:
Składający
ofertę wypełnia Formularz cenowy stanowiący załącznik nr 1a do Zapytania
ofertowego oraz następnie Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do
Zapytania ofertowego.
Ofertę
oblicza się według wzoru:
liczba
operatów x cena jednostkowa = wartość oferty
Cena
jednostkowa winna uwzględniać wszystkie koszty związane z przygotowaniem
operatu szacunkowego.
Wartość
całkowita wynagrodzenia należnego Wykonawcy winna być podana z wyodrębnieniem
kwoty należnego podatku od towarów i usług (VAT).
6. Zasady płatności:
Zapłata
zostanie dokonana z zastosowaniem mechanizmu podzielonej płatności, przelewem
do 21 dni od dnia otrzymania prawidłowo wystawionej faktury na rachunek bankowy
Wykonawcy podany na fakturze. Jeżeli wskazany przez Wykonawcę na fakturze
rachunek bankowy nie jest rachunkiem rozliczeniowym i nie został umieszczony na
białej liście podatników VAT, Zamawiający informuje Wykonawcę o wstrzymaniu
płatności do czasu przedłożenia prawidłowego numeru rachunku rozliczeniowego.
Zamawiający
nie ponosi odpowiedzialności za płatność po terminie określonym w zamówieniu
spowodowaną brakiem możliwości dokonania płatności z zastosowaniem mechanizmu
podzielonej płatności w szczególności związanym z brakiem właściwego rachunku
rozliczeniowego na fakturze. Termin płatności uważa się za zachowany w dniu
obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
Zamawiający
nie wyraża zgody na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej na innych
zasadach niż określone w ustawie z 9 listopada 2018 r. o elektronicznym
fakturowaniu w zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub
usługi oraz partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1666). Przy wystawianiu faktur
elektronicznych należy stosować numer GLN wymagany do identyfikacji Wykonawcy.
7. INFORMACJE O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art.
13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej RODO,
informuję, iż:
1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent
Miasta Poznania z siedzibą przy placu Kolegiackim 17, 61-841 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym
można się kontaktować poprzez e-mail: iod@um.poznan.pl lub pisemnie na adres:
plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzanie na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO w związku z wykonaniem zadania
realizowanego w interesie publicznym wynikającego z art. 43 i 44 ustawy o
finansach publicznych, tj. wybór najkorzystniejszej oferty w związku z
przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia, którego wartość jest
mniejsza niż 130 000,00 złotych.
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały
zebrane będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres
niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych
obowiązujących u Administratora.
5. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) Dostępu do swoich danych osobowych;
b)
Żądania sprostowania danych, które są
nieprawidłowe;
c)
Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
– z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją osób, których dane są
przetwarzane;
d)
Żądania usunięcia danych, gdy:
·
Dane nie są już niezbędne do celów, dla których
zostały zebrane;
·
Dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;
·
Po wniesieniu sprzeciwu, jeśli nie występują
nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania.
e)
Żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
·
Osoby te kwestionują prawidłowość danych;
·
Przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby
te sprzeciwiają się usunięciu danych;
·
Administrator nie potrzebuje już danych
osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane
dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
·
Osoby te wniosły sprzeciw wobec przetwarzania
danych – do czasu stwierdzenia nadrzędnych interesów Administratora nad
podstawę takiego sprzeciwu.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu
nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne,
jednakże jest warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
którego wartość jest mniejsza niż 130 000,00 zł. Niepodanie danych będzie
skutkowało niemożliwością uczestnictwa w postępowaniu.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami Pani/Pana danych będą podmioty
upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub
zawartych umów z administratorem, w tym podmioty zajmujące się obsługą
informatyczną administratora.
8. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu w zw. z agresją na Ukrainę
Złożenie oferty przez Wykonawcę jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 7 ust. 9 w zw. z ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
Zgodnie z art. 233 § 1 i § 6 kodeksu karnego, za składanie fałszywych oświadczeń zawierających nieprawdę lub zatajających prawdę, mających służyć za dowód w postępowaniu sądowym lub w innym postępowaniu prowadzonym na podstawie ustawy, grozi odpowiedzialność karna w wymiarze od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.
9. Zapoznanie się z treścią wzoru umowy
Wykonawca poprzez złożenie oferty oświadcza, że zapoznał się z treścią Wzoru umowy wraz z załącznikami, których postanowienia w pełni akceptuje.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel. 61 8271 700 lub 885511454
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 17:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Załączniki do postępowania
Pobierz wszystkie załączniki
Komunikaty Wyślij wiadomość do zamawiającego
Przedmiot zamówienia Importuj dane z XLS
Wiadomość nie zostanie wyslana
Twoja wiadomość nie zostanie wysłana, czy jestes pewien ze chcesz zrezygnować z wysłania wiadomości?